Termékek Menü
0

5 regeneráló étel, amit érdemes edzés után fogyasztani


Íme egy lista az edzés utáni regeneráló ételekről, amik hatalmas megkönnyebbülést nyújtanak majd, segítenek helyreállítani a test energiaszintjét és újra a régi önmagunkká válni.
Emellett viszont nagyon fontos, hogy az edzés után pihenjünk, hiszen a szervezet így sokkal gyorsabban regenerálódik.

 

 


 

C-vitamin

A C-vitamin nagyon fontos szerepet játszik az oxidatív stressz csökkentésében. A C-vitamint tartalmazó élelmiszerek megakadályozhatják a szabadgyökök okozta károsodást az izmokban egy-egy edzés után. A C-vitamin szükséges a testben lévő szövetek növekedéséhez. Így például a narancs, az ananász, a bogyós gyümölcsök és a karfiol kiváló források az immunitás megteremtéséhez és a gyógyulási folyamatokhoz. A C-vitaminban gazdag ételek segíthetnek az erő és az izom építésében, valamint a porc- és csontsűrűség fenntartásában.


Káliumban, magnéziumban és nátriumban gazdag élelmiszerek

Az elektrolitok egyensúlya segít megelőzni az izomgörcsöket. A görcsök a mikroelemek hiánya miatt alakulnak ki. Ezek a görcsök önkéntelen összehúzódások, amik bármelyik izomban előfordulhatnak. A mikroelemek megtalálhatóak minden zöld leveles zöldségben, például a spenótban vagy az amarant levelekben egyaránt. Építse be étrendjébe a salátákat vagy a zöldséges ételeket és biztosan gyorsabban fog meggyógyulni.


Antioxidánsok

Az emelés és húzás gyulladást okozhat a szervezetben, ezért elengedhetetlen, hogy bizonyos gyulladáscsökkentő ételeket, például olívabogyót, babot és étcsokoládét egyen, ezek segítenek a szervezet gyorsabb helyreállításában. A fájdalomcsillapítók friss gyümölcsökkel és zöldségekkel való helyettesítése egészségesebb lehetőség. Növelje meg az omega-3 zsírsavakban gazdag ételek fogyasztását, például a lazacot, mert jelentős gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkeznek. A fokhagyma, a kurkuma és a gyömbér is jelentős gyógyító tulajdonságokkal bír. Kombinálja őket tejjel vagy teával és pozitív változásokat fog tapasztalni az edzések után.


Könnyen emészthető szénhidrátok

Ha edzés előtt eszünk, a szénhidrát glikogénként tárolódik a testben, az edzés alatt a glikogén elfogy és a szervezet fáradt lesz. A szénhidrátok segítenek a szervezet feltöltésében. Ezért fontosak a gyorsan felszívódó szénhidrátok, mint például a kenyér vagy a keményítőben gazdag élelmiszerek, amik lehetővé teszik a test glikogénraktárainak feltöltését és segítenek megszabadulni a fáradtságtól.

Ezek az ételek visszaállíthatják a szervezet egyensúlyát, javíthatják a véráramlást és a keringést, valamint javíthatják a szakadt szöveteket és szalagokat, melyek fájdalmas tüneteket okozhatnak. A szervezet rengeteg energiát használ fel a „javítás” során, ezért fontos, hogy szénhidrátokkal pótoljuk ezt az energiát.


Fehérje

A fehérjedús ételek lehetővé teszik az izomrostok feltöltését, amik az edzési folyamat során károsodtak. Dr. Anju Sood szerint a szójabab, a tojás és a hús a fehérje alapvető forrásai. A fehérje segít az edzés során elhasznált energia utántöltésében.


A felsorolt élelmiszerek egyensúlya biztosítja, hogy a helyreállítás sokkal gyorsabb legyen és gyorsan visszatérhessünk az edzésprogram rutinjaiba a kitűzött célok elérése érdekében.

Forrás: naturhirek.hu

 

A fentiekből is látszik, hogy a legkritikusabb terület az izomrostok feltöltése, hiszen ezt nehéz hagyományos étkezések útján fehérjékkel úgy segíteni, hogy közben felesleges kalóriát és zsírokat ne vigyünk be a szervezetünkbe.

Ugyanakkor aki diéta miatt figyel táplálkozására, annak is nagyon fontos az izomrostok védelme, hiszen a helytelen fogyókúra során legkönnyebben az izomtömegből veszítünk. 

Az orvosi diéta programunk alapját képező Premium Diet termékek kifejezetten fehérjealapú étrend-kiegészítők. Akár testedzés, akár helyes fogyókúra a cél, fontos a megfelelő formában és mennyiségben történő fehérjebevitel. Mindkét cél komoly kihívás, melyet szívesen támogatunk az alábbi csomagokkal, melyekhez ajándékba adunk egy Premium Goodcare Fibre búzarostot is. A búzarost jótékony hatásairól itt olvashat.

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek